Gospodarka Morska Portal branżowy

Wiadomości Wybuch w bangladeskiej stoczni. Nie żyje dwóch pracowników, a pięciu innych jest w stanie krytycznym

opublikowano: 15.05.2019
autor: PMK

Udostępnij:

Facebook Twitter Google Email
powrót do listy

Dwaj pracownicy stoczni zmarli a pięciu innych zostało poważnie rannych podczas dużej eksplozji, do jakiej doszło w stoczni złomującej w bangladeskim Chittagong - donosi organizacja NGO Shipbreaking Platform.

Do wybuchu miało dojść podczas cięcia palnikiem jednostki Bunga Kelana 4, która jest rozbierana w zakładzie Mahinur Ship Breaking.

Shipbreaking Platform potwierdziło, że ​​zginęło dwóch pracowników, a pięciu innych doznało poważnych obrażeń od oparzeń. Ranni pracownicy są obecnie leczeni w szpitalu Chattogram Medical College. Jedna z rannych ofiar została opisana jako w stanie „niezwykle krytycznym”. Zgodnie z lokalnymi źródłami nadal nie można znaleźć kilku dodatkowych pracowników.

Zdjęcia i filmy rzekomo sfilmowane w następstwie eksplozji pokazują robotników boso i bez odpowiedniego sprzętu bezpieczeństwa lub sprzętu medycznego.

Według Shipbreaking Platform Bunga Kelana 4 została wyrzucona na plażę sześć miesięcy temu. Statek był poprzednio własnością malezyjskiej firmy transportowej AET Tankers, spółki zależnej należącej w całości do MISC.

Eksplozja na pokładzie Bunga Kelana 4 jest bardzo podobna incydentu na pokładzie jednostki Greek Warrior rozbieranego w zakładzie Shagorika Ship Breaking Yard w Chittagong. Zginęło wtedy dwóch robotników.

Organizacja pozarządowa Shipbreaking Platform powiedziała, że ​​incydenty podkreślają niebezpieczeństwa związane z „haniebnymi i niebezpiecznymi praktykami złomowania statków” w Bangladeszu.

- Najwyższy czas, aby rząd Bangladeszu uregulował swój przemysł złomujący i powstrzymał systematyczne łamanie krajowych przepisów dotyczących pracy i ochrony środowiska - skomentowała Ingvild Jenssen, dyrektor wykonawczy i założycielka organizacji pozarządowej Shipbreaking Platform. - Ta ostatnia tragiczna eksplozja przyczynia się do zatrważającego wpływu branży żeglugowej na ludzkie życie i powinna działać jako sygnał alarmowy dla finansistów i klientów transportu morskiego, aby żądali złomowania zgodnego z normami ustanowionymi przez międzynarodowe przepisy dotyczące odpadów i konwencje pracy - dodała.


powrót do listy
Pełna wersja strony