Gospodarka Morska Portal branżowy

Wiadomości Wartsila przeprowadzi pierwszą na świecie modernizację silnika statku krótkodystanowego na hybrydę

opublikowano: 09.02.2019
autor: PMK

Udostępnij:

Facebook Twitter Google Email
powrót do listy

Pod koniec zeszłego roku, fiński koncern Wartsila podpisał umowę z norweskim armatorem Hagland Shipping AS na modernizację jednostki Hagland Captain na statek o napędzie hybrydowym. To pierwszy taki projekt przeprowadzony na statku krótkodystansowym.

Oczekuje się, że instalacja hybrydowego napędu Wärtsilä znacząco poprawi ekologiczność statku, zmniejszając emisję spalin, zużycie paliwa i hałas.

Według firmy, w rozwiązaniu uwzględniono lądowe przyłącze zasilania zapewniające zasilanie dla operacji ładowania / rozładowywania i ładowania akumulatora oraz nowe urządzenie redukcyjne z przystawką odbioru mocy (PTO) i technologią odbioru mocy (PTI).

Szacuje się, że całkowita redukcja emisji tlenku azotu (NOx) po modernizacji może wynosić nawet 80-90%, podczas gdy ogólne oszczędności w zużyciu paliwa powinny wynosić od 5 do 10%.

Ponadto pojemność baterii będzie wystarczająca do pływania w porcie i poza nim przez około 30 minut, co skutecznie zmniejszy poziom hałasu i zanieczyszczeń w pobliżu portu.

Projekt jest odpowiedzią na porozumienie o współpracy między Hagland Shipping a NOAH AS, norweską firmą ekologiczną, w ramach której wysyłka materiałów na wyspę Langøya w Norwegii musi odbywać się za pośrednictwem statków przyjaznych dla środowiska. Organizacja pozarządowa non-profit, Bellona, również wniosła wkład w koncepcję projektu.

- Wierzymy, że nasz wspólny projekt będzie miał znaczący wpływ na rynek i przyczyni się do wzmocnienia ekologicznego podejścia do zrównoważonych rozwiązań w zakresie żeglugi bliskiego zasięgu - skomentował Oivind Wendelboe Aanensen, prezes Hagland Shipping AS.

- Względy środowiskowe są coraz ważniejsze dla właścicieli flot na całym świecie. Od jakiegoś czasu w żegludze dalekomorskiej obserwuje się zapotrzebowanie na najnowsze inteligentne technologie morskie, a projekt ten jest dowodem na istnienie takiej potrzeby w transporcie morskim bliskiego zasięgu - powidział Paul Kohle z Warstili.


powrót do listy
Pełna wersja strony