Gospodarka Morska Portal branżowy

Wiadomości Supertankowiec gigant Nave Electron sprzedany! (film,foto)

opublikowano: 08.11.2019
autor: mb

Udostępnij:

Facebook Twitter Google Email
powrót do listy

Navios Acquisition potwierdził sprzedaż tankowca giganta typu VLCC Nave Electron oraz przedstawił umowy czarterowe dwóch jednostek w najnowszym raporcie finansowym.

Nave Electron to prawdziwy gigant. Został wybudowany w 2002 roku i mierzy 332 metry długości, 58 metry szerokości i ma nośność 305178 ton. Pływa pod banderą Liberii. Negocjacje dotyczące sprzedaży trwają już od ponad miesiąca. Ostatecznie sprzedano jednostkę za 25,3 miliony dolarów.

Firma Navios Acquisition czarterowała również tankowiec VLCC Nave Synergy zbudowany w 2010 roku na okres 62 lub 74 miesięcy według stawki netto wynoszącej 48,150 tysięcy dolarów dziennie. Nowo podpisane umowy po zakończeniu obecnej obejmują czarter tankowca Nave Buena Suerte zbudowanego w 2011 roku. Jest zdecydowanie nowszy od poprzednika;o podobnych parametrach (330m x 60m) i podobnej nośności. Pływa pod banderą Hong Kongu

Z kolei zbudowany w 2008 roku Nave Photon został wynajęty na okres 74 do 86 miesięcy. Zostanie dostarczony do klienta między grudniem 2019 , a lutym 2020 przy stawce podstawowej netto wynoszącej 48,150 tys dolarów dziennie. Po zakończeniu wynajmu umowe przejmię VLCC TBN III po skończonej dostawie w trzecim kwartale 2021 roku.

W trzecim kwartale zakończonym 30 września 2019 roku. Navios Acquisition odnotowało przychody w wysokości 59 mln USD, co odzwierciedla wzrost o 42% w porównaniu do 41,6 mln dolarów amerykańskich(USD) w tym samym okresie 2018 roku. Strata netto za trzeci kwartał wyniosła 56,4 mln USD w porównaniu do 23,4 mln USD straty w tym samym okresie 2018 r.

"Supertankery" VLCC to największe konstrukcje stworzone do transportu ładunku na świecie. Ich pojemność wynosi 250 000 DWT. Tankowce mogą przewozić 2 miliony baryłek (320 000m3) ropy naftowej. Żeby zobaczyć skale przewozu takim tankowcem warto porównać ją do zużycia Wielkiej Brytanii, które wynosi 1,6 milionów baryłek dziennie. Ze względu na ogromne rozmiary supertankery nie mogą wchodzić do portów w pełni załadowane. Statki przyjmują ładunki na specjalnych platfomach przybrzeżnych i punktach cumowania. Przy rozładunku przepompowują swój ładunek do mniejszych tankowców w wyznaczonych punktach. Średni czas przebywania supertankowca na morzu to ok. 70 dni.

Według stanu na dzień 7 listopada 2019 roku flota Navios Acquisition liczy 41 statków, z czego 13 to VLCC (w tym trzy czarterowane bez załogi VLCC, które mają zostać dostarczone w trzecim i czwartym kwartale 2020 roku i trzecim kwartale 2021 r.). Liczy też 26 zbionikowców i dwa tankowce chemiczne.


Zobacz supertankowiec typu VLCC w akcji::

powrót do listy
Pełna wersja strony