Gospodarka Morska Portal branżowy

Wiadomości Powstanie nowy terminal dla supertankowców w Texasie (film)

opublikowano: 08.11.2019
autor: mb

Udostępnij:

Facebook Twitter Google Email
powrót do listy

Transfer LP poinformował w czwartek o rozmowach z potencjalnymi wykonawcami budowy morskiego obiektu służącego do eksportu ropy naftowej w Teksasie, który będzie zdolny do obsługi supertankowców.

Według harmonogramu projekt ma być gotowy pod koniec 2022 lub na początku 2023 roku. "Firma poczyniła postępy w zakresie procesu regulacyjnego i wydawania pozwoleń dla projektu" - powiedział Marshall McCrea, dyrektor handlowy Energy Transfer w kwartalnym zestawieniu zysków.

"Plany wymagają połączenia obiektu z terminalem energetycznym Nederland w Teksasie, choć ostateczna decyzja inwestycyjna nie została jeszcze podjęta" - powiedział dyrektor finansowy Thomas Long.

W Stanach Zjednoczonych eksport ropy naftowej wzrósł do rekordowych poziomów powyżej 3 milionów baryłek dziennie po tym, jak Waszyngton zniósł limit pod koniec 2015 roku. Kilka firm z branży pośredniczącej ścigało się, by dodać terminale eksportowe zdolne do obsługi bardzo dużych tankowców (VLCC) wzdłuż amerykańskiego wybrzeża Zatoki Perskiej.

Firma Energy Transfer poinformowała, że ​​rozbudowa rurociągu ropy naftowej Permian Express 4, która dodała dodatkowe 120 000 bpd przepustowości do systemu rurociągów ekspresowych Permian z Colorado City w Teksasie do Nederland, rozpoczęła działalność 1 października i obecnie działa na pełnych obrotach. Energy Transfer poinformowało też, że kupi mniejszego rywala SemGroup Corp za 1,35 miliarda dolarów i zbuduje nowy rurociąg Ted Collins między kanałem Houston Ship Channel , a Nederland.

Oczekuje się, że rurociąg ten będzie miał początkową przepustowość ponad 500 000 bpd, a operacje komercyjne prawdopodobnie rozpoczną się w 2021 roku. W lipcu firma ogłosiła sezon otwarty dla systemu rurociągów Dakota Access, prosząc o dodatkowe zobowiązania spedytorów w celu zwiększenia przepustowości.

W związku ze zwiększonym zainteresowaniem klientów, a także przejęciem SemGroup i projektem rurociągu Ted Collins, Energy Transfer p przedłuży i zmodyfikuje obecny dodatkowy sezon otwarty w celu włączenia terminalu paliwowego Houston (HFOTCO) jako miejsca docelowego dla spedytorów.

Transfer Energy będzie w stanie zwiększyć wydajność systemu do 1,1 miliona bpd na podstawie zapotrzebowania klientów, z około 570 000 bpd obecnie. Do połowy 2020 roku fima spodziewa się przyrostu dostaw o około 30 000 baryłek dziennie.


Zobacz jak wygląda międzynarodowy port w Houston (Texas):

powrót do listy
Pełna wersja strony