Gospodarka Morska Portal branżowy

Wiadomości Pierwszy transport towarów opłacony Bitcoinem

opublikowano: 24.01.2018
autor: PMK

Udostępnij:

Facebook Twitter Google Email
powrót do listy

Kryptowaluty powoli wchodzą na rynek handlu żywnością. W zeszłym miesiącu przewóz pszenicy na statku z Rosji do Turcji został po raz pierwszy opłacony za pomocą waluty Bitcoin.

Przesyłka była częścią pilotażowego testowania systemu płatności blockchain dla towarów masowych należącego dla Prime Shipping Foundation - powiedział dyrektor generalny firmy Ivan Vikulov.

Ta cyfrowa technologia umożliwi natychmiastowe przetwarzanie płatności i konwersję do kryptowalut – twierdzą przedstawiciele PSF, które jest wynikiem partnerstwa między firmą Quorum Capital Ltd. z siedzibą w Gibraltarze a brokerem Interchart LLC. Grupa planuje także stworzyć własną walutę cyfrową.

Podobne plany ma największy na świecie przewoźnik kontenerów, A.P. Moller-Maersk, który rozpoczął współpracę z IBM. Jej celem będzie stworzenie platformy handlowej o globalnym zasięgu, która przyspieszyć handel i zaoszczędzić miliardy dolarów.

Światowy przemysł żeglugowy nie był specjalnie innowacyjny od czasu wynalezienia kontenera w latach 50. XX wieku, a handel transgraniczny nadal pozostawia ogromny ślad papierkowej roboty i biurokracji.

Sukces platformy, która zostanie udostępniona branży żeglugi morskiej około połowy 2018 r., zależy od tego, czy Maersk i IBM przekonają spedytorów, przewoźników morskich, porty i organy celne do zarejestrowania się na niej.

Platforma będzie się opierać na technologii blockchain. W istocie blockchain to zdecentralizowana platforma transakcyjna w rozproszonej infrastrukturze sieciowej. Pomoże to w zarządzaniu i śledzeniu dziesiątków milionów kontenerów na całym świecie poprzez digitalizację procesu łańcucha dostaw.

- Największą rzeczą, której brakuje tej branży do uwolnienia potencjału cyfryzacji, jest stworzenie narzędzia, które podniesie standardy w całej branży - powiedział w wywiadzie dyrektor marketingu Maersk, Vincent Clerc.

Według Maersk, dostawa mrożonych towarów z Afryki Wschodniej do Europy obecnie musi przejść przez ręce prawie 30 osób i organizacji oraz obejmować ponad 200 różnych rodzajów komunikacji. Dokumentacja i biurokracja stanowia nawet jedną piątą całkowitego kosztu transportu kontenera.


powrót do listy
Pełna wersja strony