Gospodarka Morska Portal branżowy

Wiadomości Kolejny nowy statek ro-ro dołączył do floty europejskiego armatora

opublikowano: 09.10.2019
autor: PMK

Udostępnij:

Facebook Twitter Google Email
powrót do listy

CldN, europejski armator specjalizujący się w żegludze bliskiego zasięgu, odebrał czwarty statek ro-ro o powierzchni 5,400 lm (metrów pasa ładunkowego o szerokości dwóch metrów). Dostarczenie jednostki MV Hermine oznacza koniec drugiej fazy programu odnowy floty operatora.

Statek o tonażu 50,443 gt zakończył swój dziewiczy rejs 4 października w belgijskim Zeebrugge. MV Hermine jest szóstym statkiem, który dołączył do firmy od czasu ogłoszenia nowej strategii budowy w 2016 roku, której celem jest wprowadzenie do służby dwunastu nowych jednostek w kolejnych latach.

Oprócz tego CLdN potwierdził w lipcu 2019 roku kolejne dwa zamówienia na statki tego samego typu, ale wyposażone w silniki MAN-a napędzane skroplonym gazem ziemnym (LNG).

Statki, które zostaną zbudowane w stoczni Hyundai Mipo, będą wyposażone w zbiornik paliwa LNG typu C o pojemności 320 metrów sześciennych. Łańcuch dostaw LNG jest obecnie tworzony w Rotterdamie i Zeebrugge, gdzie statki będą regularnie bunkrowane przy pomocy barek lub cystern.

- Miło nam potwierdzić dodatkowe zamówienia oraz instalację napędu LNG na części statków. Ulepszenie infrastruktury i łańcucha dostaw tego rodzaju paliw pozwoliło na realizację tego celu -powiedział rzecznik CLdN.

W ostatnim czasie CLdN zwiększył skład floty i zwiększył dostępną ładowność o około 70%. Pierwszymi z 12 nowych statków ro-ro były jednostki o powierzchni 8000 ml: Celine i Delphine. Za nimi podążył kwartet o powierzchni 5400 ml.

W tym samym czasie C.RO Ports SA, spółka CldN odpowiedzialna za działalność portową, zainwestowała około 200 milionów EUR w rozbudowę swoich terminali, aby przygotować je na przybycie statków nowej generacji.


powrót do listy
Pełna wersja strony