pc/UŻŚ we Wrocławiu
Wielki statek Westerplatte, na którym w czasach świetności odrzańskiej żeglugi szkolono załogi, dziś stoi zapomniany w dawnej stoczni Zacisze w pobliżu ul. Kwidzyńskiej i niszczeje. Miasto chce sprzedać statek za minimum siedemset tysięcy złotych – tak jeszcze w ubiegłym roku na temat statku Westerplatte pisał portal naszemiasto Wrocław.
12 października 2017 r. gmina Wrocław przekazała statek szkolny Westerplatte Ministerstwu Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Umowa w sprawie przekazania statku podpisana została w siedzibie dawnego Zespołu Szkół Żeglugi Śródlądowej przy ul. Brucknera 10 we Wrocławiu.
W Dniu Marynarza Żeglugi Śródlądąwej 6 grudnia 2017 r. statek szkolny Westerplatte pierwszy raz od wielu lat został wyciągnięty na pochylnię i poddany oględzinom. Komisja Techniczna Urzędu Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu zbadała stan techniczny urządzeń podwodnych oraz stan kadłuba. Przeglądu dokonano na pochylni stoczni MALBO we Wrocławiu.
Obecnie Westerplatte czeka kapitalny remont. Po wymianie części poszycia kadłuba i remoncie urządzeń statku, przyjdzie czas na montaż nowoczesnego wyposażenia obejmujący zarówno część nawigacyjno-dydaktyczną, jak i socjalną statku – mówi Paweł Zapart, pełnomocnik Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej ds. powołania we Wrocławiu Technikum Żeglugi Śródlądowej.
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii