PMK
Silnik 31DF dual-fuel fińskiego koncernu Wartsila został wybrany jako napęd dla nowej i zaawansowanej technologicznie jednostki. Luksusowy wycieczkowiec klasy polarnej powstaje w norweskiej stoczni Vard Soviknes na zamówienie francuskiego armatora Ponant.
150-metrowy statek będzie pływał w rejonie Arktyki i Antarktydy. To bardzo wrażliwe środowiskowo regiony świata, stąd decyzja o instalacji napędu zużywającego po części ekologiczne paliwo LNG. O wyborze Wartsili na dostarczenie silnika zdecydowało bogate doświadczenie fińskiego koncernu w tym sektorze rynku. Oprócz dwóch silników koncern dostarczy także zaawansowany sprzęt nawigacyjny.
- Zamówiliśmy ekologiczny statek wyposażony w technologie, które wykraczają poza obowiązujące w branży normy środowiskowe. Właśnie dlatego wybraliśmy format napędu z bardzo wydajnym silnikiem 31DF firmy Wartsila pracującym na LNG - powiedział Charles Gravatte, sekretarz generalny Ponant.
- Najnowocześniejsze technologie firmy Wartsila wnoszą ogromny wkład w tworzenie czystego, bardziej wydajnego i ekologicznie zrównoważonego transportu morskiego. Ten cenny kontrakt jest tego oczywistym przykładem - powiedział Glenn Mattas, regionalny dyrektor sprzedaży w Południowej Europie i Afryce w Wartsila Marine Solutions.
Sprzęt fińskiego koncernu ma zostać dostarczony w 2020 roku, rok przed dostawą luksusowego statku wycieczkowego. Będzie to dwunasty wycieczkowiec we flocie Ponanta. Poprzednie jedenaście statków również napędzane są silnikami Wartsili.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza