PMK
Stocznia Ulstein Werft podpisała kontakt z niemieckim armatorem Bernhard Schulte na budowę jednostki typu SOV (service operation vessel). Statek zostanie skonstruowany na bazie projektu Ulstein SX195.
Jednostka służy do pracy podczas budowy morskiej farmy wiatrowej, montażu, a także prac konserwacyjnych. Jej pierwszym zadaniem będą prace konserwacyjne na niemieckiej farmie wiatrowej Merkur Offshore.
- Ulstein Verft to niezawodny partner i cieszymy się, mogąc znów współpracować. Z powodzeniem pracowaliśmy już nad dwoma wcześniejszymi projektami, które okazały się wielkim sukcesem – powiedział Matthias Müller, dyrektor zarządzający w Bernhard Schulte Offshore GmbH.
- Wcześniej projektowaliśmy i budowaliśmy kilka statków w segmencie energii odnawialnej. Zrównoważony rozwój jest dla nas niezbędny i nie możemy się już doczekać współpracy z Bernhardem Schulte, ważnym graczem w segmencie morskiej energii wiatrowej - powiedział dyrektor generalny Ulstein Group, Gunvor Ulstein.
- To będzie trzecia jednostka SOV wybudowana dla Bernhard Schulte i zostanie dostarczona na początku 2020 roku. Pierwsze dwa statki zostały dostarczone w 2016 i 2017 roku. Dołożymy wszelkich starań, aby spełnić ich oczekiwania również tym razem - skomentował Kristian Sætre, dyrektor zarządzający w Ulstein Verft.
Jednostka będzie miała 93,4 m długości oraz 18 m szerokości i zostanie zoptymalizowana pod kątem pracy na morskiej farmie wiatrowej. Statek może pomieścić do 120 osób. Obiekty na pokładzie są nowoczesne i wysokiej jakości. Statek jest elastyczny i atrakcyjny do pracy w takich obszarach, jak O & M (eksploatacja i konserwacja) lub wsparcie konstrukcyjne, szczególnie w trudnych warunkach pogodowych i morskich.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza