jk
Turbosprężarki ABB zasilają silniki główne i silniki pomocnicze COSCO Shipping Taurus, jednego z największych kontenerowców na świecie o pojemności 20 tys. TEU.
To pierwszy statek z dziesięciu, jakie zamówiło COSCO Shipping Lines Co. Ltd, czwarta pod względem wielkości firma żeglugowa. Jednostka została zbudowana przez Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Co. Kontenerowce dołączą do floty armatora składającej się z 311 jednostek o łącznej przepustowości 1,64 mln TEU.
Każdy z głównych silników nowych kontenerowców jest wyposażony w trzy jednostki A180-L, turbosprężarkę dwusuwową przeznaczoną do dużych, morskich silników Diesla. Zastosowane turbosprężarki zwiększają wydajność i elastyczność działania, a także umożliwiają operatorom przestrzeganie przepisów dotyczących emisji IMO Tier II.
Na pokładzie nowego statku i jego siostrzanych jednostkach mają zastosowanie się także cztery silniki pomocnicze, które są wyposażone w czterosuwową turbosprężarkę TPL67-C.
Cossco Shipping Taurus ma długość 400 metrów, szerokość 58,6 m a całkowita pojemność wynosi 20 tys. TEU, w tym 1000 TEU pojemności chłodzonej. Statek będzie obsługiwał trasy z Azji do Europy.
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii