pc
Stocznia Safe z Gdańska przekazała Norwegom kolejny statek rybacki. To częściowo wyposażony sejner TBN Trondskjær wykonany na zamówienie stoczni Stadyard AS, która dokończy jego budowę. Jednostka trafi do właściciela w marcu przyszłego roku.
Sejner wypłynął z Gdańska w sobotę. Do Måløy w Norwegii holuje go holownik Westsund. Na miejsce ma dotrzeć w najbliższą środę.
TBN Trondskjær ma 39,70 m długości i 9,80 m szerokości. Jednostka będzie wyposażona w 6 zbiorników na chłodzoną wodę morską (RSW), służących do przewozu żywych ryb. Łączna pojemność zbiorników to ok. 425 m3. Na statku będą znajdowały się trzy pojedyncze i cztery dwuosobowe kabiny dla 10 członków załogi.
Statek rybacki jest budowany według projektu biura Skipskompetanse AS i przepisów Norwegian Maritime Authority (NMA). Jego właścicielem będzie Oddvar Nes AS.
W lipcu tego roku stoczni Stadyard AS przekazana została siostrzana jednostka sejnera Trondskjær – TBN Støttfjord. Trafi do właściciela Brødrene Bakken AS.
Nowe zamówienia stoczni Safe
Obecnie w stoczni Safe w Gdańsku powstaje 5 statków. To dwa holowniki budowane na zamówienie stoczni Damen Shipyards Hardinxveld, wielozadaniowy statek rybacki dla Norwegów oraz dwa trawlery rybackie dla stoczni Damen Maaskant Shipyards Stellendam.
Dwa ostatnie statki to trawlery typu twin-rigger, które zamówiła holenderska firma rybacka Ekofish Group. Przedstawiciele tej firmy połowowej twierdzą, że dzięki 32-metrowej długości i 9,6-metrowej belce projekt tych statków odzwierciedla podejście wielodyscyplinarne do budowy jednostki. Projekt i wyposażenie pokładowe będą zgodne z zaangażowaniem Ekofish w zrównoważone metody połowów, a zastosowany spalinowo-elektryczny system zasilania przełomowy dla branży rybackiej.
Safe Co LTD powstała w 1995 roku. Firma działa aktywnie w kraju i zagranicą, głównie we Francji i w Niemczech. Zajmuje się m.in. budową statków, stalowych konstrukcji mostów, jak również konstrukcji dla przemysłu offshore, chemicznego oraz petrochemicznego.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza