• <
KONGSBERG_2023

PŻM przejmie MSR Gryfia? Brzezicki: „Jesteśmy bardzo blisko”

pc

21.01.2019 12:30 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki PŻM przejmie MSR Gryfia? Brzezicki: „Jesteśmy bardzo blisko”

Partnerzy portalu

PŻM przejmie MSR Gryfia? Brzezicki: „Jesteśmy bardzo blisko” - GospodarkaMorska.pl

Polska Żegluga Morska (Polsteam) chce przejąć Morską Stocznię Remontową Gryfia. Jak informuje portal TradeWinds, rozmowy są w 90% zakończone. – Jesteśmy bardzo blisko – powiedział TradeWidns Paweł Brzezicki, zarządca komisaryczny PŻM. Infrastruktura MSR Gryfia miałaby służyć do instalacji systemów oczyszczania spalin na statkach.

Jak poinformował TradeWinds Brzezicki, PŻM dysponuje bardzo dobrym działem technicznym i dobrymi inżynierami, którzy mogliby pracować przy nowym przedsięwzięciu. „To sytuacja korzystna dla armatora i stoczni – powiedział. Infrastruktura stoczni miałaby zostać wykorzystana nie tylko do wyposażenia w tzw. scrubbery jednostek PŻM, ale spółka mogłaby także ubiegać się o podobne kontrakty u innych armatorów. Brzezicki zwrócił uwagę na ogromny potencjał przemysłu związanego z instalacją systemów oczyszczania spalin, jak również konwersją na LNG.

MSR Gryfia dysponuje obecnie w Szczecinie pięcioma dokami i jest jednym z największych w Europie zakładem budowy statków. Stocznia posiada także dwa doki w oddziale w Świnoujściu – informuje TradeWinds.

W rozmowie z portalem TradeWinds Brzezicki powiedział, że obecnie trudno określić potencjał rynku scrubberów. Nadal nie wiadomo także, jakie będą ceny paliwa od 2020 r., kiedy zaczną obowiązywać nowe regulacje IMO, nakazujące armatorom statków spalanie czystszych paliw. Duże znaczenie będą miały także decyzje poszczególnych rządów w tej sprawie. Mimo to, Brzezicki uważa, że warto zainwestować w MSR Gryfia. – Potrzebuję stoczni w naszym portfolio – powiedział.

Jak podaje TradeWinds, MSR Gryfia zajmowała się wcześnie remontami statków Polskiej Żeglugi Morskiej, a obecnie buduje nowy prom ro-pax dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej (Polferries) „w ramach wspieranego przez rząd programu mającego na celu ożywienie przemysłu stoczniowego w kraju”.

Brzezicki poinformował także, że chce zamówić cztery nowe promy dla należącej do PŻM Unity Line. Mają to być hybrydowe jednostki, zasilane bateriami i LNG. Podczas lutowej podróży do Chin zarządca komisaryczny PŻM chce zrobić rozeznanie wśród stoczni. Planowane jest, by zamówienie zostało podzielone między zakładami w Chinach i w Polsce, pod uwagę brane są także stocznie w Wietnamie.

Polska Żegluga Morska to największy polski armator oraz jeden z większych w Europie. Podstawową działalnością przedsiębiorstwa jest przewóz ładunków masowych.

Morska Stocznia Remontowa Gryfia natomiast powstała w wyniku połączenia dwóch zakładów, które od września 2013 r. prowadzą działalność operacyjną jako jedna spółka. Stocznia posiada dwa zakłady produkcyjne: w Szczecinie i w Świnoujściu.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023
AVEXON

Dziękujemy za wysłane grafiki.