PMK
Obecny rok będzie pełen roboty dla konstruktorów wielkich wycieczkowców. Aż 16 tych jednostek zostanie dostarczonych armatorom. Warto zwrócić uwagę, że budowa wycieczkowców stała sie specjalizacją europejskich stoczni.
Pierwsze dwa miesiące w roku są zarezerwowane na ostatnie szlify, jednak w marcu sezon dostawczy otworzy Carnival Horizon, zbudowany przez włoską stocznie Fincantieri. Długi na 323 metry wycieczkowiec będzie mógł pomieścić na pokładzie ponad 6400 osób, w tym pracowników.
Symphony of the Seas armatora Royal Caribbean zostanie z kolei zwodowany w kwietniu. Najnowszy członek klasy statków Oasis zostanie wypuszczony z suchego doku w stoczni STX France, aby rozpocząć kolejną fazę budowy wnętrz w czerwcu 2018 r.
W kwietniu 2018 r. zaplanowano również dostawę Norwegian Bliss budowanego w niemieckiej stoczni Meyer Werft. Jednostka pomieści 4000 osób i będzie pierwszym statkiem wycieczkowym zbudowanym specjalnie pod rejsy na Alasce.
W maju ma dojść do dostarczenia Seabourn Ovation w Fincantieri. Statek wycieczkowy o tonażu 40 350 ton brutto, budowany dla linii Seabourn Cruise Line, został zwodowany w zakładzie Sestri w Genui we wrześniu 2017 roku.
Mein Schiff 1, statek wycieczkowy nowej generacji zbudowany dla niemieckiej linii wycieczkowej TUI Cruises, zostanie dostarczony przez Meyer Turku również w maju.
MSC Seaview, którego właścicielem jest MSC Cruises, ma zostać oddany do użytku w czerwcu 2018 r. Jest to drugi z dwóch identycznych statków generacji Seaside. Statek wypuszczony w sierpniu 2017 r. Będzie mógł pomieścić 5 429 pasażerów.
Dostawa Le Lapérouse armatora Penant jest również zarezerwowana na czerwiec, a ten sam operator odbierze jednostkę Le Champlain w sierpniu. Lipiec jest z kolei zarezerwowany na dostawę Viking Orion od Fincantieri.
Statek pasażerski MS Roald Amundsen armatora Hurtigruten zadebiutuje w sierpniu wraz z Scenic Eclipse, którego buduje Uljanik. Flying Clipper dla armatora Star Clipper's, ma zostać ukończony w trzecim kwartale roku. W ostatnim kwartale 2018 r. kolejne cztery statki zostaną przekazane właścicielom.
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"