jk
Na początku grudnia w stoczni Halifax połączono sekcje kadłuba pierwszego kanadyjskiego arktycznego statku patrolowego. Okręt Harry DeWolf jest efektem rządowego projektu dla Kanadyjskiej Marynarki Wojennej (RCN), który jest częścią krajowej strategii wspierania przemysłu stoczniowego.
W ramach programu mają powstać jeszcze cztery jednostki typu Arctic and Offshore Patrol Ship (AOPS). Statki zostały wzorowane na norweskiej klasie Svalbard. Główny okręt klasy otrzymał imię Harry DeWolf we wrześniu 2014 r. Budowa statków Harry DeWolf i Margaret Brooke rozpoczęła się odpowiednio we wrześniu 2015 r. i we wrześniu 2016 r. w stoczniach Halifax. Oba statki będą gotowe do użytku w 2018 r. Cięcie stali na budowę Max Bernays oraz William Hall nastąpi jeszcze w tym roku. Max Bernays zostanie dostarczony pod koniec 2019 r., a William Hall na początku 2020 r. natomiast Frédérick Rolette ma wejść do eksploatacji do 2021 r.
Do zadań jednostek ma należeć uzbrojony morski nadzór wód Kanady, w tym Arktyki, zapewnienie nadzoru nad działaniami i wydarzeniami w rejonach patrolowanych, współpraca z innymi partnerami w kanadyjskich siłach zbrojnych i innych departamentach rządowych w celu zapewnienia suwerenności Kanady.
Harry DeWolf w liczbach
Długość: 103,6 m
Szerokość: 19 m
Moc: cztery generatory 3,6 MW (4 800 KM)
Napęd: Diesel-elektryczny; dwa wałki (2 × 4,5 MW (6000 KM))
Prędkość: 17 węzłów (31 km / h, 20 mph) (woda otwarta)
3 węzły (5,6 km / h; 3,5 mph) (przełamanie lodów)
Zasięg: 6800 mil morskich (12 600 km)
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek