PMK
Offshore Heavy Transport (OHT), z siedzibą w Norwegii, chce wejść na rynek energii ze źródeł odnawialnych za pomocą nowoczesnego statku do transportu ciężkich ładunków i instalacji, który łączy półzanurzalność z operacjami dźwigowymi o dużej wydajności.
Jednostka o nazwie ULSTEIN Alfa Lift została zaprojektowana przez firmę Ulstein Design & Solutions BV (UDSBV) w ścisłej współpracy z OHT.
Zgłoszony do opatentowania projekt łączy zalety transportu półzanurzalnego z dużym dźwigiem głównym o udźwigu 3000 mt firmy Liebherr. Unikalną cechą tej jednostki będzie zdolność do wykonywania operacji dźwigu ciężkiego z zanurzeniem głównego pokładu.
Statek jest przeznaczony do transportu i montażu do dziesięciu 1500-tonowych fundamentów turbiny wiatrowej lub jedenastu 2000-tonowych pilarów. Pierwszy statek zostanie zbudowany przez stocznię China Merchant Heavy Industry (CMHI) i wejdzie do służby na początku 2021 roku. OHT posiada opcję budowy maksymalnie 3 dodatkowych jednostek.
- Rozpoczęliśmy prace nad koncepcją ULSTEIN Alfa Lift w 2015 roku. Naszym celem było zwiększenie bezpieczeństwa operacji podwodnych, a jednocześnie ulepszenie obsługi podwodnych instalacji przy użyciu dźwigu - powiedział Edwin van Leeuwen, dyrektor zarządzający w Ulstein Design & Solutions BV.
- Wspaniale jest pracować z tak zdolnymi ludźmi. Kiedy zwróciliśmy się do Ulsteina z naszą strategią wejścia na rynek odnawialnych źródeł energii morskiej, ta firma od razu zaprezentowała swoje rozwiązanie Alfa Lift - skomentował Torgeir E. Ramstad, prezes OHT.
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich
Amerykanie zwodowali swój pierwszy statek instalacyjny
BBC: firmy z Chorwacji i Włoch pomagają rosyjskiemu przemysłowi zbrojeniowemu omijać sankcje