pc
Do zarządu PERN dołączył Mateusz Wodejko, poprzednio członek zarządu ds. finansowych byłej już spółki zależnej OLPP. Zarząd PERN w rozszerzonym składzie dokonał nowego podziału kompetencji. Ma to związek ze sfinalizowanym ostatnio połączeniem z OLPP.
PERN poinformował, iż Mateusz Wodejko został powołany do zarządu spółki przez jej Walne Zgromadzenie, obejmując stanowisko wiceprezesa. Obecnie, po integracji z OLPP, zarząd PERN liczy pięć osób.
PERN podał, że zgodnie z nowym podziałem kompetencji członków zarządu, prezes spółki Igor Wasilewski będzie nadzorował pion personalny oraz dział audytu i kontroli, a Mateusz Wodejko, jako wiceprezes, piony: finansowy oraz IT.
Jak wynika z komunikatu PERN, pozostali dotychczasowi wiceprezesi odpowiadać będą: Rafał Miland – za pion strategii i pion handlowy, a Sławomir Stachowicz – za pion bezpieczeństwa i BHP, jednocześnie nadzorując obszary infrastruktury krytycznej oraz ochrony informacji niejawnych. Z kolei wiceprezes Tadeusz Zwierzyński będzie odpowiadać za pion techniczny i pion eksploatacji, nadzorując zarazem przedstawicielstwo spółki w Schwedt w Niemczech.
PERN wyjaśnił, iż nowy podział kompetencji w zarządzie przyjęto „w związku z połączeniem PERN z OLPP, wprowadzeniem nowego Regulaminu Organizacyjnego spółki oraz powołaniem przez Walne Zgromadzenie spółki PERN Mateusza Wodejko na stanowisko wiceprezesa”.
Wodejko, absolwent m.in. Szkoły Głównej Handlowej na kierunku finanse i bankowość oraz studiów podyplomowych na tej uczelni z rachunkowości i finansów przedsiębiorstwa, do czasu powołania na wiceprezesa PERN pełnił funkcję członka zarządu ds. finansowych w OLPP, a wcześniej w 2016 r. oraz w latach 2006-07 pracował w grupie kapitałowej Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa.
Formalnie połączenie PERN i OLPP, jako podmiotu przejmowanego z grupy PERN, zostało ostatecznie sfinalizowane 3 stycznia poprzez dokonanie wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego.
PERN ogłosił projekt połączenia z OLPP w lutym 2017 r. W sierpniu ubiegłego roku połączenie spółek zaakceptowało Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie PERN, a we wrześniu Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników OLPP.
Według prezesa PERN, skala działania uzyskana w wyniku integracji usytuuje tę spółkę „na równi z innymi europejskimi operatorami energetycznymi”. Zdaniem Wasilewskiego finalizacja połączenia oznacza dla PERN m.in. „szerokie kontakty handlowe i możliwość świadczenia bardziej kompleksowych usług, co przełoży się na pozyskanie nowych klientów oraz zdobycie nowych i większych kontraktów”.
PERN podkreślał ostatnio, że połączenie z OLPP „pozwoli na wykorzystanie efektu synergii w wielu aspektach, w tym m.in. technicznym, rynkowym i finansowym, a jednocześnie przyczyni się do realizacji polityki energetycznej państwa”.
Spółka OLPP - Operator Logistyczny Paliw Płynnych powstała w 1997 r., po wydzieleniu baz paliwowych z ówczesnej Centrali Produktów Naftowych. Do chwili połączenia z PERN był to największy w Polsce podmiot składowania i przeładunku paliw płynnych - 19 baz magazynowych posiada łączną pojemność ok. 1,8 mln metrów sześc. paliw do bieżącej dystrybucji i w ramach rezerw państwowych. W wyniku integracji bazy te zostały przejęte przez PERN, strategiczny podmiot dla bezpieczeństwa energetycznego Polski.
Na terenie kraju PERN zarządza trzema naziemnymi bazami magazynowymi ropy naftowej - w Adamowie przy granicy z Białorusią, Miszewku Strzałkowskim pod Płockiem i w Gdańsku - o łącznej pojemności ok. 3,5 mln m sześc., a także siecią ponad 2,6 tys. km rurociągów naftowych oraz paliwowych. Spółka tłoczy jednocześnie ropę naftową rurociągiem „Przyjaźń” z Rosji do rafinerii krajowych: PKN Orlen w Płocku i Grupy Lotos w Gdańsku, a także do dwóch rafinerii w Niemczech. Transportuje też surowiec dostarczany drogą morską do gdańskiego Naftoportu.
W Gdańsku PERN posiada Terminal Naftowy o pojemności 375 m sześc., przeznaczony na różne gatunki ropy naftowej. To pierwszy taki obiekt w kraju, działający jako hub morski. Planowana jest jego rozbudowa, podobnie jak gdańskiej bazy magazynowej.
Jeszcze w 2017 r. PERN zapowiadał, iż spółka ta zamierza w ciągu następnych czterech lata wydać do 2 mld zł na inwestycje związane z rozwojem sektora transportu i magazynowania ropy naftowej, a także transportu, magazynowania i obrotu paliwami na poziomie hurtowym.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth