ew
Firma DFDS, która przejęła niedawno tureckiego giganta branży promowej – U.N. Ro-Ro – zaczęła nie tylko rozwijać siatkę połączeń w obszarze Morza Śródziemnego, ale prowadzi również inwestycje we flotę. DFDS podjęło właśnie decyzję o instalacji scrubberów na jednym ze statków.
Będą to pierwsze płuczki spalin, które zamontowane zostaną na statku pływającym pod marką U.N. Ro-Ro. Uwzględniając jednak całą flotę DFDS, będzie to już dziewiętnasty statek należący do firmy wyposażony w to rozwiązanie. Decyzja ta pokazuje, jak znacząca dla przewoźnika jest kwestia dbałości o środowisko.
Montaż odbędzie się na stosunkowo nowym, zbudowanym w 2010 r. statku Cemil Bayülgen. Pojawią się na nim nie tylko scrubbery. Jednostkę czekają znacznie poważniejsze zmiany.
„Instalacja odbędzie się pod koniec roku, a proces zostanie połączony z zabiegiem wydłużenia statku” - powiedział Peder Gellert z DFDS.
Nie wiadomo jeszcze, jaka przyszłość, gdy chodzi o kwestię montażu scrubberów, czeka pozostałe statki pływające w barwach U.N. Ro-Ro. Cemil Bayülgen to jedna czterech jednostek czwartej generacji. Operator posiada również jeden statek piątej generacji - zbudowany w 2013 r. prom UN Istanbul. Ma w swojej flocie również siedem nieco starszych jednostek, zbudowanych w latach 2001-2005.
Statki U.N. Ro-Ro na pięciu trasach przewiozły w ubiegłym roku 202 tysiące jednostek cargo, co daje operatorowi aż 34-procentowy udział w rynku, uwzględniając również rynek przewozów drogowych.
Ray White Marine wyłącznym dystrybutorem Sunreef Yachts w Nowej Zelandii
Wyposażenie napędu od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Morze pod nadzorem mikrosatelitów. Kongsberg zbuduje satelity. Dla Polski również?
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Orlen otrzymuje 62 mln euro na rozwój infrastruktury wodorowej