• <
nauta_2024

Budowa holowników dla MW. Remontowa Shipbuilding cały czas w grze?

mk

28.03.2017 19:49 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Budowa holowników dla MW. Remontowa Shipbuilding cały czas w grze?

Partnerzy portalu

Budowa holowników dla MW. Remontowa Shipbuilding cały czas w grze? - GospodarkaMorska.pl

Inspektorat Uzbrojenia wycofał decyzję o unieważnieniu przetargu na budowę 6 holowników dla Marynarki Wojennej. Po nagłej zmianie decyzji dotyczącej wyboru wykonawcy w połowie marca wszystko wskazywało na to, że holowniki wybuduje nie wcześniejszy pewniak czyli Remontowa Shipbuilding a Stocznia Remontowa Nauta wraz z Morską Stocznią Remontową Gryfia ze Szczecina. Wygląda jednak na to, że Remontowa Shipbuilding nadal jest w grze.

Przypomnijmy, że postępowanie przetargowe na holowniki dla Marynarki Wojennej rozpoczęło się w 2014 r. Dotyczyło „jednostek służących do zabezpieczenia technicznego i prowadzenia działań ratowniczych na morzu”. Inspektorat Uzbrojenia zwracał uwagę przede wszystkim na cenę, długość gwarancji, serwis i pomoc techniczną. Do przetargu przystąpiły: Remontowa Shipbuilding, Stocznia Remontowa Nauta wraz z Morską Stocznią Remontową Gryfia ze Szczecina oraz Damen Shipyards Gdynia ze Stocznią Marynarki Wojennej w Gdyni.

Oferta stoczni Remontowa Shipbuilding jako jedyna nie została odrzucona i otrzymała 100 punktów. Od tej decyzji odwołała się jednak Stocznia Remontowa Nauta. Jej zarzuty dotyczyły głównie kwestii ceny oferty i sposobu jej obliczenia. To odwołanie Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła, a w ponownym rozpatrzeniu ofert Inspektorat Uzbrojenia znów wybrał stocznię Remontowa Shipbuilding.

Po tej decyzji konsorcjum stoczni Nauta S.A. oraz Gryfia S.A. ponownie złożyło odwołanie. Tym razem powodem była nieuzupełniona dokumentacja. I tę skargę KIO odrzuciła, uzasadniając decyzję faktem, iż zwycięski oferent uzupełnił własną dokumentację ofertową (chodziło głównie o pełnomocnictwo dla prezesa zarządu Remontowa Shipbuilding), co stanowiło podstawę do ponownego rozpatrzenia ofert. I w tym przypadku wybrano stocznię Remontowa Shipbuilding.

Następnie w połowie marca unieważniono przetarg. Jak tłumaczył Inspektorat Uzbrojenia, postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego unieważnia się, jeżeli obarczone jest nieusuwalną wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. IU nie sprecyzował, co to oznacza w przypadku tego przetargu.

Po ostatecznej decyzji wykonawca będzie miał 60 miesięcy na realizację zadania.

Do Marynarki Wojennej łącznie ma trafić sześć holowników, które zastąpią te stacjonujące w bazach morskich w Gdyni i w Świnoujściu. Mają być przeznaczone do zabezpieczenia bojowego i specjalnego oraz wsparcia logistycznego działań okrętów na morzu i w portach, bez względu na warunki meteorologiczne.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.