jk
Alfa Laval światowy dostawcy urządzeń dla rynku morskiego oraz przemysłowego, oficjalnie zakończył testy systemu PureBallast® 3.1 wg. nowych wytycznych IMO G8.
W porównaniu do wcześniejszych wytycznych G8, IMO zwiększyło wymagania w stosunku do producentów systemów BWT (Ballast Water Treatment).
Obecnie, aby systemy mogły zostać zaakceptowane przez Międzynarodową Organizacje Morską, będą musiały przejść z powodzeniem badania biologiczne w wodach o różnym zasoleniu, tj. w wodzie słonej, słonawej oraz słodkiej o różnej temperaturze. Nowe wytyczne G8 będą obowiązywały dla każdego nowego certyfikatu wydanego w imieniu IMO po 28 października 2018 roku, natomiast po 28 października 2020 roku tylko systemy, które uzyskały nowy certyfikat IMO, będą mogły zostać zainstalowane na statkach. Wydanie nowego certyfikatu IMO dla systemu PureBallast® 3.1, powinno nastąpić pod koniec obecnego roku lub na początku przyszłego.
Po otrzymaniu certyfikatu typu od US Coast Guard, jest to kolejny sukces systemu PureBallast® 3.1, co stawia Alfa Laval w pozycji lidera wśród dostawców systemów do oczyszczania wód balastowych.
Firma Alfa Laval swoje pierwsze kroki do oczyszczania wód balastowych stawiała już 1997 roku. Pierwszy system pojawił się na rynku w 2006 roku. Wraz z ratyfikacją konwencji o oczyszczaniu wód balastowych nadszedł czas decyzji dla Armatorów o wyborze systemu oczyszczania wód balastowych spełniającego jej wymogi. Konwencja BWT, która weszła w życie 08.09.2017 i następnie odroczona o 2 lata mówi, że każdy nowo budowany oraz każdy istniejący statek podczas najbliższego odnowienia certyfikatu IOPP będzie musiał zostać wyposażony w system oczyszczania wód balastowych.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek