• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

To nie jest reklama świąteczna Pepsi

jk

07.12.2017 12:40 Źródło: własne

Partnerzy portalu

To nie jest reklama świąteczna Pepsi - GospodarkaMorska.pl

U wybrzeży Kanady wyłowiono homara z „wytatuowanym” logo Pepsi na jednym ze szczypiec. Zdjęcie, które opublikowano w sieci może z powodzeniem stać się symbolem naszych czasów. Śmieci rocznie zabijają ponad milion zwierząt.

Karissa Lindstrand zauważyła nietypowy „malunek” po złowieniu skorupiaka w Gran Manan w Nowym Brunszwiku. - Wyglądało to tak, jakby obraz był wytatuowany na szczypcach homara – komentowała Lindstrand. Dokładne nie wiadomo w jaki sposób „tatuaż” znalazł się na kończynach homara. Niektórzy twierdzą, że skorupiak mógł rosnąc wewnątrz puszki, inni są zdania, że butelka po napoju mogła w jakiś sposób utknąć w sąsiedztwie szczypiec i papier z opakowania mógł spowodować dziwne oznakowanie.

Jedno jest pewne. Tatuaż jest wynikiem zaśmiecenia mórz i oceanów. Niedawno informowaliśmy o dziwnie wyglądającym szczupaku, który został złowiony w kanadyjskiej rzece Saskatchewan. W jego ciało wrosła foliowa część opakowania napoju Powerade.

Więcej na ten temat:  To nie jest zwyczajny szczupak. Szokujące zdjęcia!

Rocznie przez śmieci w oceanach ginie ponad milion zwierząt. Do wód na całym świecie trafia prawie wszystko, od zabawek po plastikowe torebki, które są bardzo często mylone z meduzami i zjadane. W efekcie ich połknięcia zwierzęta poważnie chorują, a nawet umierają. Problem ten dotyczy wielu gatunków ptaków i ssaków żyjących w morzach i oceanach. Przykładem są chociażby albatrosy, które zjadają plastikowe nakrętki od butelek. Szacuje się, że do roku 2025 w oceanach będzie znajdować się 1 tona plastiku na każde 3 tony ryb. Co więcej, Fundacja Ellen Macarthur podaje, że do 2050 roku oceany będą zawierały więcej tworzyw sztucznych niż ryb. Grozi nam ekologiczna katastrofa.

Partnerzy portalu

Dziękujemy za wysłane grafiki.