PMK
Czołowy rosyjski armator, Sovcomflot, podpisał serię umów z Rosneftem, Zvezda Shipbuilding Complex i VEB Group, które zakończyła się zamówieniem dwóch tankowców aframax o dużej pojemności.
Jednostki o klasie lodowej 1A/1B będą miały nośność 114 tys. dwt. Statki będą w stanie pływać cały rok, w różnych warunkach, w tym po wodach arktycznych.
- Specyfikacja techniczna tankowców odzwierciedla ograniczenia regulacyjne dotyczące emisji siarki, azotu i gazów cieplarnianych, które wejdą w życie w odniesieniu do Morza Bałtyckiego i Północnego w 2020 roku – czytamy w oświadczeniu Sovcomflot.
Tankowce nowej generacji zostały zaprojektowane do pracy na paliwie LNG, zapewniając niski poziom oddziaływania na środowisko, ponieważ ograniczają emisje szkodliwych substancji.
- Cieszymy się z planów rosyjskich stoczniowców z Zvezda Shipbuilding Complex, aby stworzyć nowoczesne statki o dużej pojemności, wykorzystujące jako paliwo podstawowe bunkry na gaz ziemny (LNG). Jestem pewien, że to właśnie w takich jednostkach leży przyszłość transportu morskiego - powiedział Sergey Frank, prezes i dyrektor generalny PAO Sovcomflot.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?