PMK
Singapur przedstawił nowy plan transformacji przemysłu transportu morskiego (ITM), którego celem jest zwiększenie wartości dodanej branży o 3,4 mld dolarów do 2025 r.
Konkretne inicjatywy zostały określone w ramach ITM, który został zaprezentowany 12 stycznia podczas dorocznego przyjęcia koktajlowego Singapore Maritime Foundation, którego celem było wsparcie przyspieszenia innowacji, zwiększenia wydajności pracy oraz podniesienia umiejętności pracowników morskich.
Opracowany przez Urząd Morski i Portowy Singapuru (MPA) we współpracy z przemysłem, związkami zawodowymi i innymi agencjami rządowymi, ITM w transporcie morskim opiera się na strategicznych długoterminowych planach MPA dotyczących rozwoju portu nowej generacji w Singapurze i wzmocnienia międzynarodowego centrum morskiego (IMC).
Celem jest wzrost wartości dodanej sektora o 3,4 mld dolarów i stworzenie ponad 5 tysięcy dobrych miejsc pracy do 2025 roku.
Na ceremonii wprowadzenia ITM podpisano pięć listów intencyjnych pomiędzy MPA i różnymi partnerami trójstronnymi, aby podkreślić zbiorowe zaangażowanie zainteresowanych stron w stymulowanie innowacji, produktywności i rozwoju kapitału ludzkiego w transformacji Singapuru.
Przemysł morski wytwarza 7% produktu krajowego brutto (PKB) Singapuru i zatrudnia ponad 170 000 osób. W 2017 roku, w wyniku poprawy globalnego wzrostu handlu i przesunięcia głównych sojuszów morskich, Singapur zwiększył przeładunki kontenerów o 9 proc. do 33,7 milionów TEU, z 30,9 milionów TEU w 2016 roku.
- Strategie i cele określone przez ITM są niewątpliwie ambitne, ale dzięki silnym partnerom z branży, związkom zawodowym i agencjom rządowym, takim jak SkillsFuture Singapore i Workforce Singapore, jestem przekonany, że możemy osiągnąć wizję Singapuru jako globalnego morskiego centrum łączności i innowacji – powiedział Lam Pin Min, minister transportu i zdrowia Singapuru.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?