PMK
Zarząd Portu w Goeteborgu zdecydował się przedłużyć zniżkę dla statków pływających na paliwie LNG. Rabat pierwszy raz wszedł w życie w 2015 roku.
Od tego czasu dokonano kilku dużych inwestycji LNG w porcie. Miało to pozytywny wpływ na środowisko, w tym zmniejszenie emisji dwutlenku siarki i tlenku azotu do powietrza w zachodniej Szwecji.
W ramach systemu rabatów środowiskowych statki, które zgłaszają dobre wyniki w zakresie ochrony środowiska, otrzymują 10% zniżki na taryfę portową, zakładając, że osiągną pewien poziom zgodnie z uznanymi na całym świecie wskaźnikami środowiskowymi ESI i CSI. Statki korzystające z LNG otrzymują dodatkowy rabat w wysokości 20% za każdym razem, gdy zawiną do portu. Zniżka LNG podlega ograniczeniu czasowemu i ma trwać do końca tego roku.
Wykorzystanie LNG zaczęło nabierać rozmachu w Porcie w Goeteborgu w drugiej połowie 2016 r. Wcześniej firmy transportowe były sceptycznie nastawione do inwestowania w to paliwo, ponieważ w porcie nie było możliwości bunkrowania LNG. Jednocześnie firmy paliwowe nie były skłonne do dostarczania LNG bez bazy klientów.
- Katalizator był niezbędny, aby przełamać impas, a obniżka cen energii była silnym czynnikiem przyczyniającym się do tego, że wielu graczy decyduje się podążać drogą LNG - skomentował Edvard Molitor, z portu w Göteborgu.
W 2019 r. zniżka LNG będzie wynosić 20 procent, jak poprzednio, a następnie zostanie wycofana w 2020 r. z wcześniejszą redukcją do 10 procent. Do tej pory w sumie 56 statków używających LNG zawinęło do Göteborgu w tym roku. W zeszłym roku ta liczba wyniosła 111, po zaledwie 16 rok wcześniej.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie