PMK
Port Pireus zakończył poprzedni rok z zyskiem 11,3 mln euro, o 68,6 proc. więcej niż rok wcześniej, kiedy ta kwota wyniosła 6,7 mln euro. Przychody w tym czasie wzrosły o 7,7 proc., do 111,5 mln euro.
Przypomnijmy, że chiński koncern kupił w zeszłym roku 51 proc. udziałow w Pireusie za kwotę 280,5 mln euro. Rząd grecki pozyskał dzięki temu fundusze na spłatę swoich długów. Teraz Chińczycy planuję inwestycje w swój nowy obiekt. Ich celem jest osiągnięcie w 2018 roku obrotów rzędu 5 mln TEU rocznie i uczynienie z Grecji wielkiego hubu transportowego dla handlu między Azją i Wschodnią Europą.
- Jeśli osiągniemy ten poziom, to Pireus spokojnie znajdzie się w 30 największych portów na świecie - powiedział nowy dyrektor zarządzający portu - Fu Cheng Qiu.
Planowana rozbudowa wysunęły by także Pireus na 5 miejsce na liście europejskich portów kontenerowych (obecnie 8. miejscie), wyprzedzając hiszpańskie Algeciras i Walencję. To nie pierwsze inwestycje Cosco w greckim porcie. Koncern od 2009 roku był właścicielem dwóch nabrzeż, w które zainwestował 3,3 mln TEU.
Sprzedaż udziałów państwa w porcie w Pireusie jest drugą wielką prywatyzacją w Grecji. W grudniu ub.r. Ateny podpisały umowę z niemiecką firmą Fraport AG na prywatyzację 14 regionalnych lotnisk, w tym na wyspach Mykonos, Santorini, Korfu i Rodos. Sprzedaż przyniesie Grecji 1,23 mld euro. Porozumienie ma w pełni wejść w życie jesienią 2016 r. Do 2020 roku Fraport zobowiązał się zainwestować w infrastrukturę na greckich lotniskach 330 mln euro.
Planowana jest też między innymi prywatyzacja portu w Salonikach, kolei państwowych i sieci gazowej.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie