PMK
Port Los Angeles ustanowił w zeszłym roku nowy rekord przeładunków wśród portów z półkuli zachodniej (obejmującej oba kontynenty amerykańskie i część Afryki). Wolumen obsłużonych kontenerów wyniósł tam 9,3 mln TEU, o 5,5 proc. więcej niż w 2016 roku.
"Wyniki w tym roku były niespodziewanie dobre, ale to nie kwestia przypadku - powiedział Gene Seroka, dyrektor wykonawczy Portu Los Angeles. - Nasz wzrost jest bezpośrednim rezultatem uzgodnionych, wieloletnich wysiłków podejmowanych przez port i jego licznych partnerów, aby zmaksymalizować wydajność w całym łańcuchu dostaw. Wszystkie wspólne działania szerokiego grona globalnych partnerów z branży morskiej przyniosły te niezwykłe wyniki – dodał.
Port przypisuje rekordowy rok efektywności łańcucha dostaw wdrożonego w 2017 r., który obejmował ulepszenia technologiczne. Wśród nich znajduje się m.in. „Port Optymizer” - narzędzie, które agreguje najważniejsze dane dotyczące ładunku online, aby ułatwić jego śledzenie. Ponadto modernizacje infrastruktury, takie jak wykonane w Terminalu Kontenerowym TraPac i Yusen Terminals, Inc. zwiększyły zdolność portu do obsługi coraz większych statków.
Nowy rekord zanotowano pomimo spadku zarówno importu i eksportu kontenerów, odpowiednio o 2,2% i 7,3%. Wraz z 1,5-procentowym wzrostem pustych pojemników, ogólna liczba grudniowych kontenerów wyniosła 779 260 TEU, co stanowi ogólny spadek o 2,2% w porównaniu z rokiem poprzednim.
- Jesteśmy niezwykle dumni z roli, jaką nasi pracownicy odegrali w osiąganiu tych wyników. Odzwierciedlają one znaczenie portu w Los Angeles, nie tylko dla regionalnej gospodarki, ale także dla całego kraju - powiedział Mark Mendoza, prezes związków zawodowych obecnych w Porcie Los Angeles.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody