Gospodarka Morska Portal branżowy

Wiadomości Operatorzy portowi CMA CGM i COSCO stawiają na ścisłą współpracę

opublikowano: 14.02.2018
autor: PMK

Udostępnij:

Facebook Twitter Google Email
powrót do listy

Operatorzy portowi należący do CMA CGM i Cosco Shipping prowadzą ściśłą współpracę, by wzmocnić swoją pozycję w utworzonym przez obie firmy aliansie Ocean Alliance. Sojusz, składający się z COSCO, CMA CGM, Evergreen i OOCL, wystartował w kwietniu zeszłego roku.

To największy alians żeglugowy na świecie, zrzeszający flotę 350 jednostek o ładowności 3,5 mln TEU. Te jednostki będą pływać po 20 szlakach transpacyficzych, sześciu szlakach Azja-Północna Europa (w tym DCT), 5 szlakach Azja-Morze Śródziemne, trzech szlakach transatlantyckich oraz pięciu szlakach Azja-Bliski Wschód.

Operator Cosco Shipping Ports ma udziały w ponad 30 portach na całym świecie. Ocean Alliance będzie rywalizował z sojuszami 2M (Maersk i MSC) oraz The Alliance (Hapag-Lloyd, K Line, MOL, NYK i Yang Ming), który również rozpocznął działalność w kwietnu tego roku.

CMA CGM od paru lat mocniej inwestuje w chiński rynek logistyczny. W tym roku armator podpisał porozumienie o współpracy z Alibabą – największą na świecie platformą e-commerce.

Dzięki temu towary zamówione przez platformę OneTouch chińskiego koncernu znajdą się na pokładzie kontenerowców tych firm pływających na szlakach Azja-Morze Śródziemne oraz Azja-Adriatyk.

Pozwoli to chińskim eksporterom ominąć udział spedytorów w transporcie towarów z chińskiego Qingdao, Szanghaju, Ningo i Yantian do śródziemnomorskich portów w Barcelonie i Walencji i adriatyckich portów w Rijece, Koprze, Trieście i Wenecji.

Te dwie umowy z pewnością dodadzą oliwy do ognia w dyskusji o cyfryzacji spedycji morskiej oraz potencjalnemu zagrożeniu tradycyjnych dostawców usług transportowych przez platformy e-commerce.

- Dla CMA CGM to kolejny krok w kierunku zadowolenia naszych klientów i wprowadzenia branży w cyfrowy  świat – czytamy w oświadczeniu spółki.


powrót do listy
Pełna wersja strony