pc/ZMPG
Zapowiadane od kilku miesięcy pierwsze zawinięcie kontenerowego aliansu żeglugowego stało się faktem w dniu 9 maja. Tego dnia do terminalu kontenerowego DCT zawinął statek oceaniczny OOCL Tianjin inaugurując kolejne regularne połączenie kontenerowe Gdańska z Azją.
Tym razem na stałą współpracę z Gdańskiem zdecydował się największy na świecie sojusz żeglugowy Ocean Alliance. W skład sojuszu wchodzą czołowi armatorzy kontenerowi OOCL, Cosco Shipping, CMA CGM oraz Evergreen. Statki aliansu zawijać będą do Gdańska raz w tygodniu, łącząc takie porty jak: Szanghaj, Ningbo, Xiamen, Yantian, Singapur, Felixtowe, Rotterdam, Gdańsk, Wilhelmshaven.
Ocean Alliance to sojusz zawarty między armatorami na 10 najbliższych lat. Oferuje w sumie 40 nowych serwisów żeglugowych na całym świecie. Flotę aliansu stanowić będą aż 323 statki kontenerowe, z czego 66 jednostek obsługiwać będzie trasę Azja-Północna Europa.
Wraz z nowym połączeniem oceanicznym w Gdańsku poszerzy się także siatka połączeń feederowych (dowozowych), które dalej dystrybuować będą kontenery do poszczególnych docelowych destynacji na Bałtyku.
Gdańsk jest jednym z zaledwie kilku portów Północnej Europy, do których zawijać będą statki sojuszu. Wśród nich obok Gdańska znalazły się tak ważne ośrodki portowe jak: Rotterdam, Antwerpia, Hamburg, Felixstowe, Dunkierka, Southumpton, Zeebrugge czy Wilhemshaven. Decyzja Ocean Alliance o wyborze Gdańska jest kolejnym potwierdzeniem umacniania się pozycji portu jako centrum dystrybucyjnego na akwenie bałtyckim.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych