PMK
Kontenerowiec Madrid Maersk, o rekordowej ładowności 20,586 TEU, zawinął do pierwszego portu na swoim dziewiczym rejsie.
27 kwietnia jednostka stawiła się w chińskim Tianjin. Będzie tam w przyszłości zawijać częściej, gdyż jej przeznaczenie to obsługa szlaku Azja-Europa.
Największy statek tego typu powstał w koreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME). Mierzy 399 metrów długości oraz 58,6 metrów szerokości.
Jednostka należy do drugie generacji kontenerowców Triple-e i jest pierwszym z 11 podobnych kontenerowców zamówionych w DSME w 2015 roku. Początkowo te statki miały mieć ładowność rzędu 19,630 TEU, ale zostały zmodyfikowane, by osiągnąć ponad 20 tys. TEU.
Reszta jednostek tej klasy zostanie dostarczona do maja 2018 roku. Będą pływać na trasach Azja-Europa, zastępując mniejsze kontenerowce. Wartość kontraktu na ich budowę wyniosła 1,8 mld dolarów.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek