PMK
Duński przewoźnik kontenerowy Maersk Line wykorzystał opcję w poprzednim kontrakcie i zlecił koreańskiej stoczni Hyundai Heavy Industries (HHI) budowę dwóch kontenerowców o ładowności 15,2 tys. TEU.
Obie jednostki mają być dostarczone w drugiej połowie 2019 roku. Spółka zdecydowała się na ten ruch po zaobserwowaniu wzrostu popytu na rynku. Mimo to jest to pewnym zaskoczeniem, biorąc pod uwagę wcześniejsze zapowiedzi armatora o nieposzerzaniu floty.
- Podczas gdy naszym preferowanym sposobem zwiększania floty jest inwestowanie w tonaż z drugiej ręki, obejmuje to również przegląd rynku kontenerowców - dużych i małych, nowych i wyczarterowanych. Statki klasy H stanowią unikalny segment, który nie jest dostępny na rynku wtórnym – czytamy w oświadczeniu Maersk Line.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszych statków klasy H. Dodają one elastyczności operacyjnej i stanowią segment, który nie jest dostępny na rynku wtórnym i rynkach czarterowych. Zastąpią one starszy, mniej wydajny tonaż, ponieważ będziemy nadal ściśle zarządzać naszą przepustowością – czytamy dalej.
Maersk Line zanotował zysk 584 mln dolarów w 2017 roku. To o wiele lepszy wynik niż rok temu, gdy koncern stracił 367 mln dolarów.
Przychody koncernu w zeszłym roku wzrosły o 14,9 proc, do 23,8 mld dolarów, o 3,1 mld dolarów więcej niż w 2016 roku. Wpływ na to miał 11,7 procentowy wzrost rejsów jednostek Maerska.
Wciąż kulą u nogi Maerska są sektory transportu i wydobycia ropy, z powodu kryzysu na rynku. Podobnie sprawa wyglądu w sektorze transportu kontenerowego. Mimo tego to w tym sektorze Soren Skou, prezes Maerska, widzi przyszłość koncernu. Tym bardziej, że widać pierwsze znaki ożywienia na rynku.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych