Gospodarka Morska Portal branżowy

Wiadomości Korporacja Budowlana Doraco zbuduje publiczny terminal promowy w Gdyni

opublikowano: 06.12.2018
autor: mk

Udostępnij:

Facebook Twitter Google Email
powrót do listy

Zarząd Morskiego Portu Gdynia wyłonił wykonawcę w przetargu na budowę publicznego terminala promowego. Najatrakcyjniejszą ofertę złożyła Korporacja Budowlana Doraco. Łączny koszt przedsięwzięcia wyniesie 280,986 mln zł.

W październiku br. do ZMPG trafiło siedem ofert opiewających na kwoty od 280 do 356 mln zł, przy budżecie inwestora równym 166,050 mln zł. Mimo, że wszystkie oferty były wyższe niż ustalony budżet postępowanie nie zostało unieważnione, a ZMPG wybrał najkorzystniejszą propozycję. Przedsięwzięcie będzie dofinansowywane z funduszy Unii Europejskiej kwotą 116 mln zł.

Wykonawca będzie zobowiązany do: wykonania robót budowlanych, opracowania projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia prac, uzyskania pozwolenia na użytkowanie infrastruktury, aktualizacji projektu docelowej organizacji ruchu oraz późniejszych czynności serwisowych.

W rejonie placu przed budynkiem terminalu projektuje się place postojowe i perony do obsługi komunikacji publicznej dla pasażerów w tym m.in.: miejsca postojowe dla taksówek, minibusów, autokarów i autobusów komunikacji miejskiej oraz dla dowozu prywatnego, np. parking Kiss&Ride.

Nowy terminal promowy zostanie połączony z międzynarodowym układem komunikacyjnym poprzez autostradę A1, wykorzystując następujący układ ulic i tras: ul. Polska – ul. Janka Wiśniewskiego – Trasa Kwiatkowskiego – Obwodnica Trójmiasta – autostrada A1. Ponadto inwestycja przyczyni się do rozwoju połączeń autostrady morskiej Gdynia – Karlskrona.

Budowa nowego terminalu promowego to obecnie jedna z priorytetowych inwestycji w Porcie Gdynia. W centralnym punkcie Portu Wschodniego powstanie nowoczesny terminal promowy, zlokalizowany przy skrzyżowaniu głównych arterii tej części portu: ulic Polskiej i Chrzanowskiego, łączących się na Rondzie Karlskrona. Nowe umiejscowienie terminalu umożliwi łatwiejsze manewrowanie promami oraz skrócenie czasu ich pobytu w porcie, a także znacznie ułatwi przybywającym na promach pasażerom dostęp do centrum Gdyni. Nowy terminal promowy to przede wszystkim stworzenie możliwości obsługi znacznie większych - wchodzących na rynek żeglugowy - promów pasażerskich o długości do ok. 245 m - obecny terminal obsługuje promy o długości do ok. 175 m.


powrót do listy
Pełna wersja strony