mk
12 października w siedziby firmy DNV GL w Gdyni obyło się kolejne spotkanie informacyjno-promocyjne Polskiego Związku Zarządców Statków.
Spotkanie rozpoczęło się od zapowiedzi panelu Shipmanagement podczas Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2018 oraz przedstawienia planu aktywności Związku w Polsce i za granicą w najbliższych miesiącach.
Głównym punktem spotkania była prezentacja raportu przygotowanego przez Pana Ireneusza Kuligowskiego oraz kapitana Tadeusza Hatalskiego. Podczas prezentacji kapitan Hatalski przedstawił założenia projektu, którego celem jest przywrócenie polskiej bandery w żegludze międzynarodowej. Przedstawiona prezentacja uzasadnia powrót pod polską banderę nie tylko ze względów patriotycznych i wizerunkowych ale w głównej mierze ze względów ekonomicznych jako świetny biznesplan dla Polski.
Istotnym elementem prezentacji był film pod tytułem Przywrócić Polską Banderę przygotowany przez Video Studio Gdańsk na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Zarządców Statków. Film powstał przy wsparciu finansowym Remontowa Holding SA, The Gdynia Maritime School oraz Związku Agentów i Morskich Przedsiębiorstw Rekrutacyjnych APMAR.
W kolejnej części spotkania swoje firmy i ich ofertę zaprezentowali Pan Kuba Szymański z firmy Inter Manger, Panowie Zbigniew Foltański & Radosław Marciniak z STBU Insurance Brokers oraz Pan Wojciech Legieć z Exerters Training Center.
Polski Związek Zarządców Statków stanowi dobrowolną organizację polskich podmiotów gospodarczych sprawujących zarządzanie techniczne i załogowe statkami obcych i polskich właścicieli i armatorów oraz zarządzanie ryzykiem morskim na tych statkach. Celem Związku jest kształtowanie warunków sprzyjających wszechstronnemu rozwojowi polskiego centrum zarządzania statkami oraz rozwoju gospodarki morskiej wraz z rybołówstwem.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody