ew
Należący do DFDS prom Pearl Seaways został wyposażony w innowacyjny system STM (skrót od: Sea Traffic Management). Jednym z wielu atutów tego rozwiązania jest znaczące poprawienie komunikacji pomiędzy statkiem a ośrodkiem operacyjnym na lądzie.
STM to złożony system, który w czasie rzeczywistym pozwala na wymianę informacji pomiędzy statkami, armatorami czy operatorami. Dzięki aktualizowanym „na żywo” informacjom personel na morzu i na lądzie może podejmować natychmiastowe decyzje. Rozwiązanie to wpływa na punktualność, ogranicza biurokrację i zmniejsza ryzyko związane z czynnikiem ludzkim. Każda z ważnych informacji na bieżąco dociera do wielu osób. Dzięki STM możliwe jest bieżące monitorowanie sytuacji, optymalizacja kursu jednostki czy eliminacja zagrożeń.
Szacuje się, że ryzyko wypadków w przypadku zastosowania tego patentu spada o 50 procent. Przyczynia się ono także do zmniejszenia kosztów żeglugi o 10 procent. Gdy chodzi o kwestie środowiskowe, ten nowoczesny system monitorujący pozwala na zmniejszenie konsumpcji paliwa o 7 procent.
„Możemy zaobserwować, że STM upraszcza komunikację z operatorami znajdującymi się na lądzie i oferuje serwis stanowiący wartość dodaną, powodującymi, że żegluga jest bardziej efektywna, wspomagając redukcję kosztów, a jednocześnie poprawia bezpieczeństwo naszych statków” - powiedział Niels Smedegaard, dyrektor DFDS. „To początek długiej i ekscytującej podróży w stronę bardziej ekonomicznych i bezpieczniejszych operacji naszych statków, ograniczenia administracji, a w dalszej perspektywie bardziej zautomatyzowanych operacji”.
Jednostka Pearl Seaways obsługuje na co dzień połączenie Kopenhaga-Oslo.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych