PMK
Niemiecki armator kontenerowców obniżył w zeszłym roku emisję dwutlenku węgla o 40 procent w przełożeniu na każdy kontener 20-stopowy (TEU).
Armator planuje do 2020 roku osiągnąć obniżkę dwutlenku węgla o 45 procent. Po przejęciu firmy przez Maersk Line, przewoźnik otrzymał dodatkowe wsparcie w tym zakresie.
- Jesteśmy pewni, że pod nowym zarządem nasza flota bez problemu osiągnie zakładane obniżki emisji – czytamy w oświadczeniu Hamburg Sud.
Przypomnijmy, że Maersk Line zapłacił 4,02 mld dolarów za zakup swojego niemieckiego rywala. Połączenie obu armatorów pozwoliło zaoszczędzić około 350-400 mln dolarów na kosztach operacyjnych rocznie. Co ciekawe, nie doszło do całkowitego wchłonięcia niemieckiego przewoźnika przez Maersk.
- Zamierzamy utrzymać Hamburg Sud jak osobną i dobrze zarządzaną firmę. Obniża to ryzyko tej transakcji i ułatwia integracje. A oszczędności na kosztach operacyjnych wciąż są duże – powiedział Soren Skou, prezes Maerska.
Hamburg Sud to obecnie 7 największy armator kontenerowy na świecie, mający w swojej flocie 130 kontenerowców. Te jednostki pływają głównie po szlakach Północ-Południe. Teraz statki dołączą do i tak wielkiej floty (600 kontenerowców) Maerska.
- Przejęcie Hamburg Sud to dla nas przede wszystkim zwiększenie obecności w handlu w rejonie Ameryki Łacińskiej. Połączenie naszych sieci logistycznych w tym regionie spowoduje także spadek kosztów - powiedział Sorek Skou.
Przejęcie Hamburg Sud wpisuje się w nową strategię Maerska, który zrezygnował z budowania dużych jednostek na rzecz przejmowania konkurentów. Decyzja była oczywista, ponieważ Maersk złożył już zamówienia na 27 nowych statków. Mają być one dostarczone w 2017 i 2018 roku. W momencie gdy stawki frachtowe są naprawde niskie, a jeden z czołowych armatorów (Hanjin) upadł, zmiana strategii była konieczna.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody