pc
Oferta Budimeksu wybrana przez Zarząd Morskiego Portu Gdańsk jako najkorzystniejsza w przetargu na rozbudowę Nabrzeża Dworzec Drzewny. Jej wartość to 153,7 mln zł netto. Prace mają rozpocząć się nie później niż 30 dni od daty zawarcia umowy.
– Dworzec Drzewny jest nabrzeżem, którego od wielu lat nie eksploatowano. Przez takie zaniedbania popadł w ruinę i stracił wszelkie możliwości przeładunkowe. Chcemy go rozbudować, by znów tętnił życiem portowym. Zakładamy, że będzie to nabrzeże uniwersalne. Obecnie ma konstrukcję skarpową, co należy zmienić – powiedział Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Budimex zadeklarował, że prace zakończa się w ciągu 96 tygodni od daty zawarcia umowy. Wykonawca przeprowadzi m.in. roboty rozbiórkowe, ziemne, czerpalne i umacniające dno, prace sanitarne oraz drogowo-kolejowe. Łącznie rozbudowane zostanie około 1 220 metrów nabrzeża.
– Powstanie nowa ścianka szczelna, nowe linie odbojowe i cumownicze. Dzięki temu przy Dworcu Drzewnym będą obsługiwane największe jednostki, które wchodzą do Portu Wewnętrznego – o zanurzeniu do 10,6 metrów – tłumaczył Marcin Osowski, wiceprezes ZMPG ds. infrastruktury.
Modernizacja nabrzeża Dworzec Drzewny jest jednym z zadań w projekcie obejmującym przebudowę toru wodnego. Projekt jest w 85% dofinansowany z instrumentu CEF (Connecting Europe Facility – Łącząc Europę). Oprócz niego, dzięki unijnym środkom prace obejmą także pogłębienie toru wodnego i modernizację Nabrzeża Oliwskiego, Obrońców Poczty Polskiej i Nabrzeża Mew oraz Zbożowego, wraz z fragmentem nabrzeża przy Twierdzy Wisłoujście. Łącznie to ok. 5 km odnowionej infrastruktury.
Projekty finansowane z instrumentu CEF zakończą się do 2020 roku włącznie. Do tego czasu inwestycje w Porcie Gdańsk będą kosztować ok. miliarda złotych.
W 2017 r. Budimex osiągnął 6,37 mld zł skonsolidowanych przychodów. Jego strategiczny inwestor to hiszpańska firma Ferrovial. Spółka od 1995 r. jest notowana na warszawskiej giełdzie.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek