• <
bulk_cargo_port_szczecin

86 suwnic Konecranes popłynie z Gdyni do USA. Pierwszy transport już w drodze (foto, wideo)

Patrycja Cybulska

15.01.2018 03:55 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski 86 suwnic Konecranes popłynie z Gdyni do USA. Pierwszy transport już w drodze (foto, wideo)

Partnerzy portalu

86 suwnic Konecranes popłynie z Gdyni do USA. Pierwszy transport już w drodze (foto, wideo) - GospodarkaMorska.pl

Port Virginia w USA z 86 nowymi suwnicami typu ASC (Automated Stacking Crane). Konecranes rozpoczął realizację największego kontraktu w historii firmy. Pierwszy transport wyruszył z Gdyni w minionym tygodniu.

– Na statek załadowano sześć suwnic typu ASC, które popłyną do Portsmouth w stanie Wirginia. Z Gdyni wypłynie jeszcze 14 podobnych transportów – mówi Mikko Makitalo, Project Manager Konecranes.

Jak zaznaczył Piotr Grzelka, Site Manager Konecranes, wszystkie suwnice zbudowano w Polsce.

– Są tutaj produkowane główne elementy tych urządzeń. Projekt natomiast powstał w Finlandii. Pozostałe części suwnic pochodzą z Finlandii, Estonii i innych krajów europejskich – to międzynarodowy produkt, który ostatecznie trafi do Stanów Zjednoczonych – mówi Piotr Grzelka, Site Manager Konecranes.

Za składanie, wyposażanie i przygotowanie suwnic do załadunku odpowiedzialny jest Portowy Zakład Techniczny z Gdyni.

60 urządzeń będzie pracowało w Norfolk International Terminals (NIT), a 26 w Virginia International Gateway (VIG), gdzie Konecranes już wcześniej dostarczał suwnice. Dzięki instalacji nowych urządzeń Port Virginia będzie mógł obsłużyć dodatkowy milion kontenerów rocznie. Wartość kontraktu to ponad 200 milionów euro.

– Ostatnie suwnice zostaną dostarczone w 2020 r. – mówi Makitalo.

Załadunek pierwszych sześciu suwnic odbył się w Gdyni przy Nabrzeżu Bułgarskim. Popłynęły do Stanów Zjednoczonych na pokładzie statku Happy Buccaneer. Jednostka ma 145,89 m długości, 28,3 m szerokości oraz 7,02 m zanurzenia. Wyposażona jest w 2 dźwigi, każdy o maksymalnym udźwigu 700 t. Statek został zbudowany w 1984 r., pływa pod holenderską banderą. Agentem obsługującym jednostkę jest Transfennica Polska należąca do grupy Spliethoff, a jej armatorem – inna spółka z tej samej grupy – firma Biglift Shipping.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.