ew
Prawie 1,5 mld zostanie przeznaczonych na rozbudowę portów w Szczecinie i Świnoujściu. Zarząd Morskich Portów będzie modernizował nabrzeża w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego oraz Basenu Kaszubskiego. Dzięki temu za pięć lat zostanie przeładowanych 5 milionów ton towarów więcej niż obecnie.
Parametry nabrzeży będą dostosowane do nowej głębokości toru wodnego Świnoujście-Szczecin, tj. 12,5m. Dzięki temu statki z ładunkiem o nośności 40 tys DWT będą mogłby wpływać do portu w Szczecinie. W obu portach będzie rozbudowana i zmodernizowana infrastruktura portowa. W Świnoujściu będzie rozbudowywany terminal promowy w kierunku obsługi transportu intermodalnego. Z kolei w gazoporcie powstanie nowe stanowisko do redystrybucji LNG. Świnoujski port zyska także nabrzeża głębokowodne.
Jak tłumaczy Monika Woźniak-Lewandowska z ZMPSiŚ: "Wszystkie te działania mają przynieść zwiększenie konkurencyjności zespołu portów Szczecin-Świnoujście. Efektem tego będzie rosnący rokrocznie wolumen obsługiwanej masy towarowej."
Obecnie Szczecin i Świnoujście tworzą uniwersalny kompleks portowy, w którym ładunki drobnicowe stanowią 51 procent, masowe stałe 36, zaś masowe płynne 13. Świnoujski terminal promowych to lider połączeń promowych na południowym Bałtyku. Aktualnie, połączenia ze Szwecją obsługuje 12 promów. Niemal każdego dnia wykonywanych jest 11 kursów w relacji z portami w Telleborgu i Ystad.
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?