pc
W Chinach Yangshan Deep Water Port, największy na świecie zautomatyzowany terminal kontenerowy, rozpoczął próbne operacje. Obiekt jest częścią portu w Szanghaju. Początkowo obsłuży 4 mln TEU.
Zautomatyzowany terminal położony jest w Zatoce Hangzhou na południe od Szanghaju. Jego powierzchnia to 2,23 mln m2, czyli tyle, co 312 boisk piłkarskich, a długość linii nabrzeży – 2 350 m. Obiekt jest w stanie obsługiwać największe kontenerowce świata. Docelowo jego zdolność przeładunkowa ma wynieść 6 mln TEU rocznie.
– Nowy terminal zwiększy wydajność portu oraz zmniejszy emisję dwutlenku węgla nawet o 10 % – poinformował Chen Wuyuan, prezes Shanghai International Port Group.
Urządzenia wykorzystywane do obsługi terminalu zostały zaprojektowane i wykonane w Chinach. Ich wartość to około 2,1 mld dolarów. Inwestycja ma zostać oddana do użytku do 2020 r.
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?