PMK
Brytyjskie ministerstwo obrony ujawniło, że firmy z 5 krajów starają się o kontrakt na budowę okrętów dla ich marynarki. Wśród nich są przedsiębiorstwa z Włoch, Hiszpanii, Japonii, Korei Południowej a także jedno z samej Wielkiej Brytanii.
Konkurs na zaprojektowanie i zbudowanie Okrętów Wsparcia Floty Królewskiej był powodem wielkiej burzy w brytyjskim parlamencie, po tym jak torysi twierdzili, że nie są okrętami wojennymi - nawet jeśli będą uzbrojone i używane w strefach bojowych.
Oznaczało to, że warta 1 miliard funtów umowa na zbudowanie dwóch, prawdopodobnie trzech okrętów, mogłaby zostać zaoferowana zagranicznym stoczniom - potencjalnie odmawiając brytyjskim pracownikom i firmom ogromnych zysków.
Brytyjską stronę reprezentuje konsorcjum złożone z firm: Babcock, BAE Systems, Cammell Laird i Rolls-Royce. Dołączą one do włoskiej firmy Fincantieri, hiszpańskiej firmy Navantia, Japan Marine United Corporation oraz Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering z Korei Południowej jako firm zaproszonych do złożenia oferty w przetargu.
Zwycięski oferent zostanie ogłoszony w 2020 roku. Związki zawodowe i Partia Pracy wezwały do budowy statków w Wielkiej Brytanii, aby pobudzić przemysł brytyjski i zapewnić stały przepływ pracy wykwalifikowanym brytyjskim pracownikom. Jednostki będą uzupełniały niszczyciele , fregaty i lotniskowce na morzach w żywność, amunicję i inne niezbędne zapasy. Okręty wejść do służby w 2026 roku.
Huti wrócili do ataków na żeglugę. Siły USA ponownie zneutralizowały pociski i drony bojowników
Włoska policja znalazła kokainę o wartości 27 mln dolarów ukrytą na statku
Holandia wspiera bezpieczeństwo na Morzu Czerwonym. HNLMS Tromp kończy misję, na swoją wyrusza HNLMS Karel Doorman
Polscy marynarze uczestniczyli w ćwiczeniu przeciwminowym na Morzu Śródziemnym pk. "Olives Noires 2024"
Siły USA udaremniły atak rakietowy Huti na statek handlowy w Zatoce Adeńskiej
Trzech przemytników aresztowano po wywróceniu się pontonu z migrantami