PMK
16 członków załogi statku kontenerowego Avonmoor otrzymało wynagrodzenie i wróciło do domu na Ukrainę po tym, jak zostało opuszczone przez cztery miesiące w Maroku - podała Międzynarodowa Federacja Pracowników Transportu (ITF).
Marynarze zostali opuszczeni w porcie Casablanca przez właściciela statku Tylos Shipping and Marine Services w styczniu 2018 r. Marynarze stracili pensje, podstawowe świadczenia, paliwo i materiały pierwszej pomocy.
Co więcej, zbudowany w 1998 roku statek był pozbawiony energii, a jednocześnie zakotwiczony w otworze portu, co spowodowało poważne obawy o bezpieczeństwo załogi.
Tylos Shipping and Marine Services to recydywista w kwestii porzucania swojej załogi. Według ITF, na tej samej jednostce i wielu innych doszło do innych problemów, związanych z niewypłaconymi płacami i brakiem repatriacji załogi.
- ITF ma obecnie do czynienia z trzema przypadkami porzucenia załogi przez tego armatora. Jest to również drugi przypadek porzucenia załogi na tym statku, z czego pierwszy został rozwiązany dopiero we wrześniu zeszłego roku. Statek został porzucony na Malcie - wskazał związek.
Porzucona załoga została repatriowana do domu na Ukrainie dzięki skoordynowanym wysiłkom inspektorów ITF, Związku Zawodowego Marokańczyków (UMT), filii ITF, ochrony i ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej (P & I), władz portowych i ambasady ukraińskiej.
Załoga otrzymała wynagrodzenie w wysokości 107 000 dolarów od P & I, z czego 20 000 dolarów zostało wypłacone przez właściciela w grudniu.
Polscy marynarze uczestniczyli w ćwiczeniu przeciwminowym na Morzu Śródziemnym pk. "Olives Noires 2024"
Siły USA udaremniły atak rakietowy Huti na statek handlowy w Zatoce Adeńskiej
Trzech przemytników aresztowano po wywróceniu się pontonu z migrantami
Jak chronić morskie szlaki komunikacyjne? Szkolenie Okrętowej Grupy Zadaniowej 3. FO
Rishi Sunak podkreśla, że Wielka Brytania będzie zwalczać przestępców przewożących imigrantów
Na Morzu Czarnym bez zmian? Po sukcesie ukraińskiego ataku na bazę morską w Sewastopolu Rosja ogranicza aktywność okrętów