ew
Od 9 czerwca, przez rok, gospodarstwa domowe w Gdańsku będą płaciły o 3 grosze za metr sześcienny wody i ścieków mniej niż dotychczas. Cena m sześc. wyniesie 9,78 zł netto - poinformowała rzeczniczka firmy Saur Neptun Gdańsk Magdalena Rusakiewicz.
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie zatwierdziło taryfę za dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków dla Miasta Gdańska. Taryfa została opublikowana 1 czerwca i staje się ona prawomocna po 7 dniach, czyli od 9 czerwca.
Gospodarstwa domowe w Gdańsku - zgodnie z nowo zatwierdzoną taryfą - zapłacą 4,15 zł za metr sześcienny wody i 5,63 zł za odprowadzenie metra sześciennego ścieków. Co daje łączną kwotę 9,78 zł netto.
Aktualna taryfa wynosi 9,81 zł netto i obowiązywała w Gdańsku niezmiennie od stycznia 2013 roku.
Nowa taryfa różnicuje stawki dla gospodarstw domowych oraz przemysłu i pozostałych odbiorców. W tym drugim przypadku cena wody i ścieków wyniesie 9,84 zł netto.
Taryfa dla gdańszczan zawiera w sobie tylko i wyłącznie opłatę za dostarczenie wody i odprowadzanie ścieków, co stanowi pełny koszt ponoszony przez mieszkańców. 9 z 12 miast zrzeszonych w Unii Metropolii Polskich dolicza do ceny za wodę i ścieki miesięczne opłaty abonamentowe, wynoszące od kilku do kilkunastu złotych - zaznaczyła Rusakiewicz.
Zgodnie z nowelizacją Ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków, przedsiębiorstwa zajmujące się dostarczaniem wody i odprowadzaniem ścieków zostały zobligowane do przygotowania taryf na 3 lata. Instytucją weryfikującą wnioski taryfowe jest Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, a nie jak dotąd samorządy. Wnioski, zgodnie z obowiązującym prawem, składane były do 12 marca 2018 roku.
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego na Uniwersytecie Gdańskim
MFW: Nieefektywna ochrona infrastruktury krytycznej w RP przed atakami w cyberprzestrzeni
Umowa o budowę statku – skutki „permissible delay”
Saab i Damen nie mogą się pogodzić z porażką w przetargu na niderlandzką "Orkę". Pójdą na noże z Naval Group?
Czarter na czas – naruszenie obowiązku płatności „hire”
Katastrofa mostu w Baltimore przyczyną strat dla żeglugi